اصولا ۱۶ تا ۱۸ سالگی اوج شکلگیری عقاید و شخصیته.منم که اون موقع جوگیر کتابهای شریعتی بودم و افکارم دور و ور همون کتابا میچرخید.خیلی هم عشق بحث و کلکل بودم که "ببین،اون چیزی که فکر میکنی اونطور نیست،اینطوره"،ذهنم بسته اما کمی روزنه داشت برای تنفس.سر همین کلکلها بود که وارد بحثی از فرگشت شدم.اولین بار بود که کلمه فرگشت رو میشنیدم و کلا برام غریبه بود.با یکی که سر همین موضوع بحث میکردم (الان که فکر میکنم میبینم من که اولین بار بود حتی کل
یه جایی باید با خودمون روراست باشیم و قبول کنیم که دیگه داریم زیادی خودمون را دست بالا میگیریم .
از خودمون انتظار معجزه داریم .
آخه مگه ما کی هستیم ؟!
ندا می آید : تو چیزی جز یه کرم که از قضا در فرگشت دست و پا در آورده نیستی پس بگیر بشین سر جات و زندگی خودت را بکن !
خیلی از منابع زیر اصلا منبع حساب نمی شوند ولی برای سیری که در نظر دارم مفیدند.
خلقت شش روزه در قرآن
نظریه تکامل زیستی موجودات زنده و برهان نظم
قرآن، خلقت انسان و فرگشت
تعارض نظریه تکامل با قرآن
جهان تنظیم شده است
مباحثه گیتیِ تنظیمشده: آیا جهان دقیقاً برای وجود ما ساخته شده؟
نظریه جهان تنظیمشده Fine Tuning
نظریه طراحی هوشمند Intelligent Desing
مستند مورگان فریمن: آیا تکامل را خدا آفرید؟
مستند تماشای فرگشت برای نوجوانان
مجموعه تاریخ برای نو
زمان به نظر می آید که میگذرد .
زمان خودش وجود خارجی ندارد چه برسد که بگذرد .
همه چیز همین الان وجود دارد . هیچ چیز نمیگذرد مادامی که در ذهن ما زندگی میکند !
جسم ما پیر میشود . به سرعتی که ما آن را سال میگذاریم . 50 سال ...60 سال ...70 و ...
زمان را خودمان تراشیده ایم . خودمان را دستی دستی پیر کرده ایم و زندگی را مرده ایم .
جسم ما سریعتر از آنچه که ما فهمیده ایم پیر میشود و نه سال به سال !
در واقع ما در ذهن مان می زییم و نه در در کالبدمان ! پس پیری را حس نمیکنیم م
زمان ؛ به نظر می آید که میگذرد !
زمان خودش وجود خارجی ندارد چه برسد که مصدر رفتن را صرف کند ...
همه چیز دقیقا همین ^الان^ وجود دارد . هیچ چیز^ نمیگذرد ^مادامی که در ذهن ما ^زندگی^ میکند !
جسم ما پیر میشود . به سرعتی که ما نام آن را ^سال^ میگذاریم . 50 سال ...60 سال ...70 و ...
زمان را خودمان تراشیده ایم . خودمان را دستی دستی پیر کرده ایم و زندگی را پیوسته مرده ایم !
خبر بد اینکه در واقع جسم ما سریعتر از آنچه که ما فهمیده ایم پیر میشود و نه سال به سال !
ما در ذهن ما
عنوان مقاله : اثبات هدفمندی فرگشت (تکامل) با انتخاب طبیعی غیرتصادفی
موضوع : اثرات خداوند در جهان هستی
تهیه و جمع آوری: کارگروه توهم بیخدایی (موسسه وارثین ملکوت)
فرمت : pdf ، word
تعداد صفحات : 22 ، رنگی A4
تاریخ انتشار: 1397/02/17
شرح مختصر :
ادامه مطلب
زندگی همین است که میبینی . به دنبال معنا و مفهوم بودن مشغله یا بهتر است بگویم مفری است که خودمان برای خودمان درست کرده ایم تا از حس پوچی فرار کنیم .
حس پوچی هم ناشی از همین نگرش است که به دی ان ای ما نفوذ کرده و ما را با این پیش شرط به دنیای خاکی فرستاده . بیایید اسمش را بگذاریم بدگشت در مقابل فرگشت !
تناقض کلیشه ی ذهنی ما با حس غریزی مان هیچ دستاوردی ندارد به جز همین حس پوچی .
حالا بیایید فرض کنیم که زندگی فقط زندگیست . و معنا و مفهوم هیچ محل اعرابی
فریدریش نیچه نظر مبثتی به نظریۀ فرگشت داروین ندارد. در روزگار نیچه مدت زیادی از ارایۀ نظریۀ داروین نمیگذشت، و زمانی که مثلاً نیچه در کتاب غروب بتان (به سال 1889) درباره نظریه داروین مینویسد، حدود 30 سال از ارایه نظریۀ او گذشته، و هنوز خیلی از بحثها و جریح و تعدیلها در آن صورت نگرفته است. اما نقدی که نیچه بر نظریه داروین وارد میکند، چندان به جزئیات آن مربوط نمیشود و گزارهای از کلیت آن را نشانه رفته است که هنوز هم به قوت خود باقی است. ن
من معتقدترینِ آدم دنیا نبودهام. بیاعتقادترینشان هم. به چیزهای خیلی زیادی اعتقاد دارم ولی عقاید مذهبی ندارم. مذهبی نبودنم هشدار بزرگی برای دوستِ مذهبی داشتن نشد. خودم نمیخواستم که بشود. اصلاً دوستانِ اصلی من در مدرسه آدمهای مذهبی هستند. یکیشان در حضور دبیران مرد هم چادر میگذارد (میم). ولی او فکرش هم نمیرسد که خدا در دستهبندیِ «نمیدانم»های زندگیام قرار دارد.
شاید کسی با خواندن این بگوید که کارِ شاقّی نکردهام یا اینکه وظیف
غرق در چه بینشی شدم! جای آن دارد که تا صبح اشک بریزم و فردا را به خود مرخصی بدهم. داشتم ویدیویی در مورد این ماشین اصلاح ژن (کریسپر) میدیدم، (حالا که این یادداشت را مینگارم یادم نمیآید ویدیو چه بوده اما برای آشنایی این ویدیو از کورتزگزاگت مفید است!) اما حین تماشای آن به این جمله فکر میکردم که «مرگ، تنها یک نقص فنی است.» خب همینطور که سن آدم بالا میرود DNA نیز مقداری تفاوت میکند، البته با همان درصد خطای بسیار کمی که جان منشأ انواع
ه گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، یک مطالعه جدید نشان داده است که بدن مردان برای پیروزی در نزاعها با رقبای جنسی و فریفتن و قدرتنمایی در برابر زنان تکامل یافته است، زیرا مردان در طول تاریخ همواره مجبور به نزاع برای پیروزی بر مردان دیگر و جلب نظر زنان و فرزندان خود بودهاند.
بنابراین این فشار باعث شده است که بدن مردان تغییر کند و قدرتمندتر و انفجاریتر شود.
این امر منجر به آنچه میشود که به عنوان "دودیسی جنسی"(sexual dimorphism) شناخته میشود ک
خستهام، از انسان خستهام، دوست دارم یک طوری تنها باشم که با هر نوع انسان و روابط انسانی و محصولات انسانی در ارتباط نباشم. من خودم یک محصول انسانیام، از خودم هم میتوانم دور باشم؟
از خودکار، از کاغذ، از نوشتن میتوانم دور باشم؟ نمیشود کامل انسان را از زندگی حذف کرد ولی میشود آن را کمرنگ کرد.
شبکۀ اینستاگرام که وظیفۀ تمام کردن وقت و زمان آدمهای جهان را دارد. و بعد از آن وظیفۀ دومش بمباران فکری با مطالب صرفا سرگرمی همراه بردن نفع سیاس
بسم الله
الرحمن الرحیم
پیشی و پروانه
جشن سال نو
برگزار شده بود،حیوانات خودشون را با هر مکتب و عقیده ای که داشتند معرفی کردند.
شیر گفت:فاشیسم
هستم سلطان جنگل،شورش گر را با این تبر گردن میزنم.
بعد از شیر
پلنگ و گرگ و سگ به ترتیب عقیده هاشون رو که نماد شخصیت اونها بود معرفی کردند،نوبت
به خرگوش که رسید،گفت:من بی طرفم آزاد آزاد،هیچ عقیده ای ندارم.حرف خرگوش واسه شیر
گرون تموم نشد،خرگوش عددی نبود واسه اون،شیر هم واکنشی نشان نداد.
پروانه نگاه
مهربون
-چیستی زیبایی
آیا یک گل در نفس خود زیبایی دارد؟ آیا تبسم چمنهای پیچیده درهم زیبا است؟ آیا زیبایی معادل نیکی است؟ آن گاهی که انسان شاخهای گل را نظاره میکند، زیبا مینماید امّا برای زنبوران عسل منبع غذایی است. چمنزار در هنگام طلوع آفتاب چشمنواز است امّا گونه حیوانی دیگر را چارهای جزء تغذیه نیست لذا اشیاء و حضورهای زیبا در نفس خویش زیبا نیستند بلکه زیبایی وابسته به نگاه ناظر است. زیبایی معادل نیکی است از آن جهت که خواستگاه اجتم
دوره و شماره: دوره 25، شماره 100، زمستان 1395، صفحه 1-156
روش شناسی کلامی شیخ حر عاملی(ره) PDF
بازخوانی حقیقت اراده انسان دراندیشه متکلّمان و فلاسفه PDF
حدیث امان و امامت اهل بیت(ع) PDF
تحلیل و بررسی دیدگاهها در باره زبان دین PDF
علامه شعرانی و آموزه بداء PDF
حدیث امان و امامت اهل بیت(ع) PDF
دوره و شماره: دوره 25، شماره 99، پاییز 1395، صفحه 1-176
افضلیت و عصمت اهل بیت(ع) در آیه و روایات صلوات PDF
برهان تمانع؛ برهانی استوار در راستای توحید خالقی و ربوبی PDF
گسترۀ
یه روزی وقتی دوازده سیزده سالم بوده وبلاگهای مختلف رو وا میکردم و حرفایی رو میخوندم که زیادی تأملبرانگیزن. با خودم فکر میکردم چطور میتونم تلاش کنم که مثل اینها بنویسم؟ شروع کردم به بیشتر نوشتن و درموردش یه قدم بیشتر از چیزی که قبلاً میدونستم فهمیدم، اما اصلاً کافی نیست.
یه روز دیگه دبیر فیزیک تو سال هفتم یه فروم فیزیک معرفی میکنه به اسم هوپا. واقعاً نمیدونم چند نفر سر زدن به اون فروم از کلاسمون. اما من زیادی اونجا میرفت
تاریخ (Historia) اثر نیکولاس گیزس (۱۸۹۲)
حوزهها و گرایشهای تخصصی
تاریخ باستان: مطالعهٔ تاریخ انسان از دوران آغازین تا اوایل قرون وسطی.
تاریخ آتلانتیک: مطالعهٔ تاریخ مردمان اقیانوس آتلانتیک.
تاریخ هنر: مطالعه تغییرات بافت اجتماعی و تحولات هنر.
تاریخ بزرگ: مطالعهٔ تاریخ در مقیاس بزرگ در سراسر مدت زمان طولانی و مبدأ تاریخ از طریق یک رویکرد چند رشتهای.
گاهنگاری: علم محدودسازی وقایع تاریخی در زمانی خاص.
تاریخ تطبیقی: مطالعهٔ سازمانیافتهٔ
میزان وحشت داشتن از مرگ به میزان کارهای ناکرده افراد در زندگی بستگی دارد.
(اروین یالوم-انسان موجودی یک روزه)
سفر ناتمام مطالعه یک مدعی زمینی:
یک سال گذشت همراه با طیفی از رنگ های متفاوت احساس که از متن کتاب ها و ریویوی های آن از پنجره چشم و گوشم بر ذهن من داخل شدند .هر کسی از زاویه دید خویش ریویویی بر کتابی نوشته بود که احساس و نگاه مرا جلا بخشیدند و گاهی مرا از زمان و مکانی که در آن بودم جدا کردند و بردند تا عمق معنا. کتاب هایی زیادی در این کشف و
تقویم 1400
( سال گاو )
۱ فروردین جشن نوروز/جشن سال نو
۲ فروردین عیدنوروز
۳ فروردین عیدنوروز
۴ فروردین عیدنوروز
۴ فروردین ولادت علی اکبر علیه السلام و روز جوان [ ١١ شعبان ]
۶ فروردین روز امید، روز شادباش نویسی
۶ فروردین زادروز آشو زرتشت، اَبَراِنسان بزرگ تاریخ
۷ فروردین روز جهانی تئاتر [ ۲۷ March ]
۸ فروردین ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان [ ١٥ شعبان ]
۱۰ فروردین جشن آبانگاه
۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران
۱۳ فروردین ج
اپیزود داوود، شهروز براری صیقلانی
داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
بچه موشی از عمق سوراخِ دیوار ظهور کرده و لحظهای بعد با قدمهای تند و تیز ناپدید میشود.
جوجه کلاغ عجول قصه از شوق پرواز بود که چندی پیش لانه اش را ترک کرد به امید پرواز تا اوج آسمان اما بعد از سقوط ناباورانه اش از لانه اش د
داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
سی تقویم بعد....
[] درون پارک محتشم روی نیمکت چوبی ، پسرکی خسته از خستگیاش ، درمانده از دلبستگیاش ، درون دفترچه ی دلنویسش مینویسد ؛
نیست که نیست ,مادر گویی قطره ی آبی گشته و رفته زیر زمین ، در امتداد بیست تقویم دم به دم در هر قدم نامش برده ام . من بدنبال
اپیزود داوود، شهروز براری صیقلانی
داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
بچه موشی از عمق سوراخِ دیوار ظهور کرده و لحظهای بعد با قدمهای تند و تیز ناپدید میشود.
جوجه کلاغ عجول قصه از شوق پرواز بود که چندی پیش لانه اش را ترک کرد به امید پرواز تا اوج آسمان اما بعد از سقوط ناباورانه اش از لانه اش د
درباره این سایت